21 stycznia 2016

Racuchy drożdżowe z jabłkami

Nie jadłam kilka lat:)
Drożdże zastąpiłam drożdżami instant, bo takie akurat miałam w domu.Jabłka starłam na tarce i dodałam do ciasta. Do środka nie dałam cukru , tylko cukier waniliowy, reszta bez zmian. Racuchy wyszły rewelacyjne, przepis wg Kuby Kuronia, polecam:)
http://ugotuj.to/ugotuj/171830634/racuchy+drozdzowe+z+jablkami/p/


Składniki:

1/2 kg mąki
drożdże instant
1 cukier waniliowy
cukier puder do posypania
2 jabłka
2 jajka
2 szklanki mleka
szczypta soli
olej do smażenia

Opis:

Ciepłe mleko wymieszać z drożdżami i cukrem waniliowym.
Odstawić na 15 min, następnie dodać mąkę, sól i jajka.
Dokładnie wymieszać i dodać starte jabłka(na grubych oczkach tarki), odstawić na 30 min w ciepłe miejsce do wyrośnięcia(przykryć ściereczką)
Rozgrzać olej na patelni i smażyć  racuszki na złoty kolor, kilka razy przekręcając na drugą stronę.
Odsączyć na ręczniku kuchennym papierowym i posypać cukrem pudrem.

Smacznego.

1 komentarz:

  1. Robiłam je są pyszne, niepotrzebnie tylko dodałam cukier. Szkoda, że nie ma teraz kwaśnych jabłek. Renet wcale nie wyczuwam....

    OdpowiedzUsuń